Ajatus lähteä Barcelonaan syntyi kun olen tavannut ystävän camfrogissa ja hän kävi Suomessa mun luonani ja kiertelimme Suomea. Nyt lähtisin vastavierailulle ja samalla lähtisimme myös kuurojen camfrog partyyn. Laitoin ajan niin että se sopi yhteen reissuun ja ystävälleni myös sopi. Ok, 9. marraskuu oli lähtö sinne Barcelonaan. Ilma Suomessa oli kohtuullinen, noin +10 c... Lentokone laskeutui Amsterdamiin ja koneen vaihto siellä ja sit kohti Barcelonaan. Huh, noin 20 min ennen laskeutumista kone tärisi kovasti ja oli ihan huono keli,umbrella.gif satoi kovasti. Vihdonkin viimein airplane.giflaskeuduimme Barcelonan kentälle ja sataa kaatamalla. Miku kaveri oli siel vastassa. Ajettiincar.gif kohti Mikun kotia. 100 km Barcelonasta, Reus nimiseen kaupunkiin. Käytiin ekaksi yhen camfrog kaverin luona pikakäynnillä tietokoneopastuksessa. Sit Mikun kotiin. Huh, talo on kuin jääkaappi, ihan kylmä sisällä. Ei mikäänlaista lämmitystä. Seuraavana päivänä satoi vähän... sun.gifaurinko pilkisteli sentään vähän. Käytiin vähän asioilla kaupungilla, samalla kateltiin paikkoja. Kävimme myös yhden camfrog ystävättären luona. Kun ystävä avasi oven, hänen ilmeensä oli ihan ällistynyt. Hän kuvitteli että olisin lyhyt mutta ällisteli että mä olenkin pitkä. Se oli huvittava hetki. Sitten kävimme myös katsomassa lähimaisemat kuten suosittu uimarantakohde Salou... To iltana lähdimme kohti Barcelonaa viemään Mikun tytärtä äidilleen ja haettiin Mikun kaveria mukaan reissuun. Sit lähdimme ajamaan kohti Ranskaa. Ylitettyään espanjan ja ranskan rajan ja vähän matkaa päässä meidän autoamme pidätettiin, poliisit sanoivat että Mikun kaveri ajoi ylinopeutta ja väärää kaistaa koko ajan... tuli vähän päälle 120 euronmoney.gif sakko. Me kolme ajoimme vuorotelleen läpi Ranskan. Perjantai aamulla olimme Saksassa ja kymmenen maissa Kölnissa.
Kiertelimme ensin vähän autokauppoja kun sieltä löytyy halpoja autoja. Sit etsittiin hotellia ja huh onpa kallis hotelli, otettiin 4star.gif-hotellin, huone maksoi 153 euroa. Emme viitsineet etsiä toista hotellia joten olkoon tämän kerran. Illalla kiertelimme keskustaa ja oho siellä onkin karnevaalit, en oikein ymmärtäny mikä se oli mutta mulle selitettiin että jonkilainen disko-baariparty... ihmiset pukeutuivat naamiaisasuihin. Lauantaina aamulla hyvän aamupalan jälkeen kävimme kiertelemässä lisää autokauppoja ja sit lähdimme tapaamaan pari tanskalaista sekä pari saksalaista camfrogystäväämme. Kävimme syömässä lounaan ja kahvilla. Oli kiva tavata heidät, tanskalaiset ovat tuttuja mun tanskan matkasta. Illalla lähdimme juhlapaikalle. Kuvittelin että se olisi jotain suuri paikka missä ihmiset juhlivat yhdessä paikassa. Mutta ei vaan se oli ihan pieni paikka ja ulkona lisäteltta. Meitä oli noin 800 juhlijoita...
Oli ihanaa tavata camfrogystäviä siellä ja jutella oikeasti kuin tietokoneella webcameralla. Jotkut ystävistäni näyttivät luonnossa vähän erilaiselta, pari ystävistä oli ihan erinäköinen kui camfrogissa. Silti oli ihanaa viettää aikaa heidän kanssa livenä. Yöllä lähdimme ajamaan kohti Ranskaa kun emme viitsineet maksaa taas kalliisti hotelliyöstä. Ajoimme Luxenburgin rajalle ja pidimme tauon. Meidän kanssa ajoi myös ranskalaiset ystävät. Kahvilla juteltiin kaikenlaisia mielenkiintoisia. Sitten jatkoimme matkaa Metziin ja olimme yötä jossain formula1 hotellissa, oikein murjuinen mutta tosi halpa, alle 30 euroa/huone. Yhteinen vessa ja suihku. Kun heräsimme, jatkoimme heti matkaa kohti Barcelonaa. Loppumatkalla satoi kovasti ja oli kauhea ukkosilma. Lopulta olimme perillä ja veimme kaverin kotiin ja haimme Mikun tytärtä ja ajettiin Reukseen. Maanantaina levättiin ja katseltiin Reuksen lähimaisemat. Mikun auto joutui korjaamolle ku siitä vuoti öljy. Tiistaina saatiin auto takas ja lähdettiin Barcelonaan tapaamaan kolmea kanariansaaren camfrogystäviämme jotka ovat myös lomailemassa Barcelonassa. Kävimme syömässä ja katseltiin iltamenoja sekä kävimme kuurojen yhdistyksellä.
Ke ja to katseltiin nähtävyyksiä mm. familiga kirkko ja guada puisto.

Siellä metro kulkee hyvin jokapuolelle Barcelonaa. 'Ostoksia yhdessä paikassa' kannattaa käydä forumissa, se on uusi ja hieno kauppakeskus jossa on paljon erilaisia kivoja putiikkeja ja baari-kahviloita. Muuten keskustan alueella on paljon erikoisliikkeitä ja baareja ym. Perjantaina sit oli lähtö kotio smile_cry.gif... Saavuttuaan Suomeen, voi hui kun oli kylmäääää ja talvi tullut. Nyt mielessä seuraava kohde...hmm minnekös....katsotaan. smile_wink.gif