Olin tyttäreni kanssa kahden viikon lomalla. Se oli kiva loma. Ensimmäistä kertaa olin tyttäreni kanssa KAKSI viikkoa muualla reissaamassa.

Ti 3.7: Lähtö täältä mökille

Ke 4.7. Mökin siivousta ja leivoin pari piirakkaa kun oli vieras tulossa, harmi kun en ottanut kuvaa piirakoista. Yksi oli mustikka-mansikkainen kermaviilipiirakka ja toinen oli tomaattinen pestopiirakka. Oli hyvää.

To 5.7. Olimme kaupungilla ostoksilla ja taas leivoin mökillä piirakoita uusille vieraille. Illemmalla kävimme kotieläinpihalla joka on ilmainen.

Pe 6.7. Olimme Joutsan joutopäivillä, ensin tivolissa ja sitten urheilukentällä markkinoilla katselemassa.

La 7.7. Aamupäivän pesin muutamia mattoja. Illalla olimme retkellä viittomakielisen kerhon kanssa Pirunkirkolla. Huono tuuri kävi kun satoi silloin. Onneksi meillä oli sateenvarjot mukana. Kävelimme metsässä polkua pitkin Pirunkirkolle joka oli matkaa 800m. Pirunkirkolla oli semmoinen mielenkiintoinen kivimuodostelma.

753400.jpg  753401.jpg

Porukka kivimuodostelman alla sateelta suojassa...

753402.jpg 753403.jpg

753404.jpg Metsäpolkua pitkin oli kiva kävellä.

Sitten menimme Ketturiutalle grillaamaan makkaraa

Sunnuntai 8.7. Aamulla leivoimme piirakoita taas. Ja lämmitimme aamusaunan kun pirunkirkon reissusta vähän paleltuimme ja saavuimme ennen keskiyötä takaisin mökille joten päätettiin saunoa sunnuntaiaamuna. Sitten iltapäivällä oli tupperware kutsut mökillä, vieraita oli oman porukan lisäksi vain yksi aviopari ja tulkki. Onneks tuli kivasti tilauksia.

Maanantaina 9.7. Olimme kaupungilla torilla kiertelemässä ja jäätelöllä ja tapasimme siskoni ja me menimme siskolle kylään ja tyttäreni halusi olla yötä tätinsä luona, joten olimme yötä.

Tiistaina 10.7. Teimme reissun Vantaalle siskoni ja hänen kuopuksensa kanssa. Kävimme HopLopissa ensin, tyttäreni tykkäsi siellä leikkiä, kun oli Turussa kesäkuussa ja tykkäsi ja halusi Vantaalla myös käydä HopLopissa. Sen jälkeen Ikealla kiertelemässä, se oli mun elämäni ensimmäinen kerta käydä Ikealla. Se oli ihana kauppa! Todella halpaa. Ostin valaisimen keittiöön, tyttärelleni teltan ja muuta pientä. Siellä söimme lihapulla-aterian. Oli hyvää ja halpaa. Daim piirakka oli ihanan makuinen. Minulla oli: normaali lihapulla-annos ranskalaisilla, pieni salaatti, juomana vesi ja jälkkärinä Daim piirakka. Tyttärelläni lasten nakkiateria ja juoma sekä jälkkärinä jäätelöpuikko. Yhteensä 8e.

Keskiviikkona 11.7. Lähdimme Ikaaliseen katsomaan Ti-ti nallen konserttia Ikaalisten kylpylässä. Konsertin jälkeen oli nimikirjoituksen jako ja nalleiden halaukset. Sen jälkeen päätin jäädä yöksi Ikaalisen kylpylään ja onneksi oli vapaa huone meille. Menimme vesitropiikkiin uimaan ja oli ihan kiva paikka. Sen jälkeen syötiin illallista. Sitten kävelimme rantaa pitkin hotellihuoneeseemme kun se sijaitsi 400m päärakennuksesta. Paikka tuntuu olevan mukava. On rannalla toimintapisteitä aika monta, rantasauna ja leikkipaikat, kesäteatteri, Ti-ti nallen talo, ym...

Torstaina 12.7. Hyvän aamupalan jälkeen menimme Ti-ti nallen elämystaloon leikkimään. Siellä oli ohjelmaa tasatunnein välein ja Riitta paikalla 12-15 välisenä aikana. Menimme sinne kello 11 ja vasta 16 aikaan tyttäreni suostui lähtemään sieltä kun oli nälkä ja menimme kylpylän ravintolaan buffetille syömään ja kotimatka alkoi. Se oli kiva reissu.

753450.jpg 753451.jpg

Ti-ti nallen konsertti Maininki-salissa Ikaalisen kylpylässä.

753452.jpg Äiti-nallen halaus.

753428.jpg Ti-ti nallen elämystalo

753430.jpg 753431.jpg

Hernepussin heitto pän liikennemerkkejä                Ti-ti Nalle kävi halaamassa lapsia.

753438.jpg 753443.jpg

Musiikkihuoneessa voi kokeilla erilaisia soittimia.    Maalaushuoneessa voi maalata.

753444.jpg 753445.jpg

Riitta viihdyttää lapsia.                                            Tasatunnin välein erilaisia ohjelmaa pihalla.

753447.jpg Siellä oli nätti nalletalo.

Perjantai 13.7. Dementia iski....en muista mitä silloin tapahtui. Kun muistan niin korjaan heti....

Lauantai 14.7. Lähdimme reissuun Paimioon serkkuni luo. Meillä oli mukava päivä siellä serkkujen kanssa. Toinen serkuista asuu Etelä-Afrikassa ja on käymässä siskonsa luona Paimiossa. Me emme ole tavanneet moneen vuoteen ja oli kiva tavata taas. Harmi kun tulkkia ei saatu, olisimme jutelleet vielä enemmän.

Sunnuntai 15.7. Painoimme kangaslaukkuja. Kuva tulee myöhemmin kunhan saan silitetyksi ja kuvatuksi. Ja kävimme tähtihovilla syömässä ja pikkuostoksilla kirkonkylällä.

Maanantaina 16.7. Aamupäivällä siivosin mökin ja nuohooja kävi yllättäen, onneksi olimme paikalla. Nuohooja tarkasti paikat ja nuohosi lähes 3 tuntia. 85e lasku. Sitten olimme vaan kylässä erään ystävän luona Kirkonkylällä. Ja illalla saunan jälkeen grillattiin makkaraa. Syötiin huvimajalla.

753455.jpg 753457.jpg

Grillitarjottavaa...                                                  Paprika-katti rannalla köllöttelemässä ja odotti mak-

karaa.

Tiistaina 17.7 Kävimme Tiinan Sahdilla kotieläinpihalla. Sinne pääsy maksoi aikuisilta 5e ja lapset oliko 3.50e, en muista. Kallista. Siellä saimme pienen korin jossa on voikukan lehtiä ja leipäpaloja eläimille varten. Mutta meillä oli omassa kopassa lisää voikukkalehtiä, leipää ja porkkanoita. Viime vuonna kävimme siellä ja muistelin että sieltä pikkukori on niin pieni ja ei riittänyt kaikille joten otin nyt evästä mukaan. Tyttäreni tykkäsi kovasti syöttää eläimille.

753459.jpg 753462.jpg

Kanoja.                                                                  Ihmetteleviä ankkoja vaiko hanheja...

753466.jpg Kiva aitta jossa oli vanhoja esineitä.

753467.jpg Ihana vanha kaivo.

Pönttölän peikon perhe asustaa tuossa mökissä. Varoitettiin että kurkkaaminen sisälle omalla vastuulla.....

Sitten kävimme syömässä ja lähdimme haikealla mielelläni kotiin. Mälsää palata taas arkeen.